Monday, November 22, 2010

Nk Kaya ? err :D .Senarai Manusia TERKAYA di MALAYSIA !

Hah . sebut psl dwett $$$ je, sume owg suke kn? aq pn same laa. skunk, tersangat laa susah lau xde dwet. aisey.. Ya..Yang Kaya mmg b'tmbh kaya. Seramai 40 org TERkaya di Malaysia 2010 tlh berjaya m'catatkan peningkatan drpd segi nilai kekayaan sbyk RM156.7 billion. wow!meh cni aku senaraikan Manusia TerKAYA di Malaysia. Jom kite tgk :


Seperti dijangka, x perlu diperkenalkn lg iaitu individu korporat diatas iaitu Tan Sri Robert Kuok. Beliau ni wt bisnes GULA . haish! patot laa kaye. ye x? 1 M'sia mmg tersgt memerlukan GULA! 
Beliau masih lg orang TERkaya di Malaysia 2010 dgn b'jaya m'gumpul RM27 Billion.




wow! hah , ni pulak Manusia ke- 2 TerKAYA . Tan Sri T. Ananda Krisnan . Hartawan media & telekomunikasi ni m'catatkan kekayaan sejumlah RM27 billion. Alaa, yg aku dok pakai Maxis tu. Beliau ni laa peneraju utama Maxis.. tgk, beliau ley nk bli Newcastle United tau!cayalah! :D

Oke, ni pulak senarai name lengkap 10 Orang TerKAYA di Malaysia 2010 


             1.Tan Sri Robert Kuok Hock Nien ( Kerry Group/Kuok Group) - RM42.76 bilion
             2.Tan Sri T. Ananda Krishnan (Usaha Tegas) - RM27 bilion
             3.Tan Sri Lee Shin Cheng (IOI Group) RM11.92 bilion
             4.Tan Sri Teh Hong Piow (Public Bamk) -RM10.86 bilion
             5.Tan Sri Lim Kok Thay ( Genting Group)- RM10.38 bilion
             6.Tan Sri Quek Leng Chan (Hong Leong Group)- RM7.09 bilion
             7.Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary (Al-Bukhary Foundation)-RM6.01 bilion
             8.Puan Sri Lee Kim Hua (Genting Group)-RM4.4 bilion
             9.Tan Sri Tiong Hiew King (Rimbunan Hijau)-RM3.5 bilion
             10.Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun (Berjaya Group)-RM3.2 bilion


hah , jenuh aku menaip name dyowg2 yg kayaa ni! ahaha. mane bole copy paste daa, Harus ditaip sdiri meyh! in conclusion ; cewahh , (ayat nk skema) .sume org cine yg jd Terkaye ek? melayu mane? ohh , lucky!got 1 laa. Ranking no 7 tu :) . beliau tu pengasas Yayasan Al Bukhary. sgt2 humble ! 

In short ; even aku ni x laa sekaya mereka2 diatas, tp aku tahu bkn sng nk kaya, n bukan susah nk susah! wah . sdp gk ayt ek. ahaha.sume hasil kekayaan dyowg tu berkat usaha gigih dyowg yg patot kite sume jdkn motivasi utk diri kite .
* aku tahu aku tak kaya ,
* tp aku mahu KAYA ILMU
* KAYA AKHLAK
* KAYA BUDI BAHASA
* KAYA SIFAT KEIMANAN
* Semoga Allah memberikan yg terbaik buat diri aku :)

3 comments:

  1. hai=)
    kisz ni..heee~ long time no see...
    lame sangat2 tak dengar cite..camne skrang??
    siyess....i miss u toooo(^_^)
    keep in touch,yep=)

    ReplyDelete
  2. hai balqis:)
    hehe. long time no see kn..
    haha.miss u too darl!
    skunk still stdy ag laa.
    ritu nmpk blogkiss n tgk blog balqis.
    canteqq sgt!
    ok, keep n touch :))

    ReplyDelete
  3. dini, aku tag ko taw dlm 1 sesi soal jawab. hahahha
    sila lawat belog sayaaa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...