Wednesday, March 23, 2011

PAIN :'(

Assalamualaikum .
hari isnin, aku demam :( . demam gara gara hujann basahh kuyup time aku join Open Day FSPPP kt kampus. okay , aku dmm. xpe. demam yang pertama utk sem ini . huahua.
tp, si dia pn demam jugak. kami ingatkan dmm yang same2 kami dpt ni dmm kebetulan.. tp, tak!
si dia pergi ke klinik isnin lepas. dia call aku ckp kena cucuk and amek darah ,doc ckp si dia ''SUSPEK DEMAM DENGGI BERDARAH'' .
lemah bdn aku dgr! :'(
tiba2 aku nangis :'(. nape nth. aku dah pikir bkn2. serius dmm aku mcm nk naik balik bile dgr mcm tu.
hurm , okay. doctor ckp si dia suspek saje, and kena dtg lg check darah esok. doc juz bg ubat dmm. yg aku tahu, lum ade lg penawar dmm denggi ni. haish . dugaan! 
si dia ade gk mengadu kt aku. sakit2 sendi, pinggang. sah. dia mmg kena dmm denggi. kemungkinan dmm denggi berdarh. sbb demam denggi ade 2 jenis.. yg lg 1 aku x bpe sure ape jenisnya.

SELASA ,22/3/2011
Si dia g clinic lg ptg mcm biasa. kena check and cucuk drh lg .


si dia ckp ; bacaan drh smlm  162 .

Selasa ; ,bacaan darah turun ke 132.
Turun! normal rate utk bacaan darah : 200. 
how could it be? :(

okay , puteri; sila tenang. jgn nangis lagi. skrg fikir ape yg patot aku nk buat?
aku tanya Towpeq membe baik aku, sbb dye pnh ade pglmn kena b4 dis. dia suggest minum SUP KETAM . oraite, aku terus bgtau si dia. mane nk dpt sup ketam kt Merlimau ek? dah la si dia duk kt umah sewa, bujang bersame membe2 poly tu. haish :(

aku terus carik no hp membe2 si dia. pnt lelah gk la. tanye membe2 yg lain.
alhamdulillah, dpt pn no hp adib! aku call, pesan kt adib belikan SUP KETAM utk si dia.
kalau la aku ni berkemampuan nk kuar dr kampus ni, dah lame aku g merlimau on da spot time.
okay, adib and membe2 dye cube usahakan carik ape yg aku suh. hope dpt.
then , mlmnye plak, aku tanye kt Halim (dak clas aku). halim suh minum pucuk daun betik tu. Blender it at 1st ok. aku suruh si dia minum mlm td. Fine. PAHITTTT ! si dia ngadu.. xpela. nk baik kena mkn benda pahit k syg? hurm..
si dia ckp, thanks krn terlalu mengambil berat. aku tak kesah sbb dh mmg tu patot aku wt.

Rabu, 23/3/2011. si dia dah bgtau ibu ngn ayah. sblm ni dia xnk bgtau sbb xnk susahkan hati dyorg. haish.. nasib td dia dah bgtau.. hurm, hari ini aku nekad, kalau ptg ni si dia g check drh lg and kena tahan wad, aku nk turun hospital.
si dia ckp, jgn gsauu. pape hal dia bgtau ok.aku berdoa semoga x ade pape blaku.

skrg 1.30pm : aku still tunggu panggilan dr si dia . mudah mudahan keajaiban berlaku .
Ya Allah , sehatkanlah si dia dgn IzinMU .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...