Thursday, February 3, 2011

L I F E

Aku kdg2 pnt..
beban yg tertanggung kt bahu ni.. org mne tahu?
kn.. kt luar tgk je aku C E R I A :) , tp bile kenang balek,
S E DI H pn ade :'(
aku rase nk jumpe je abg zani tu.. nk balek Kelate ke..
yela, ayah aku ashik nk lebihkan family dye je.
bile kite susah, ade ke dyowg nk tlg ayah?
tanah ayah kt kelantan tu pn dyowg jual..
tanpe bgtau ok. tu ke SAUDARA? heloo. org KELANTAN yg mcm BAGUS sgt?
tlg laa. aku ni tgk je dr jaoh. nk masuk campur, org ckp aku ni ''BUDAK'' lg. ape tahu kn?
hey , i'm 20 already. maybe not matured enough,tp boleh je kot aku nak ''BASUH'' mereka2 tu.
bkn ape, musyawarah kn penting. xkn aku nk diamkan diri.. xbleh jd.. ma pn xde kuasa nk msok cmpur tgn..
ayah dah la panas baran.. ape boleh buat? dia tetap ayah aku..
aku sabar,. tp, percayalah , 1 day aku  mmg nk jejak sdiri ke kelate tu. maybe ALONE. 
aku mmg nk kuatkn smgt ni.. abg zani, sudah2 laa bg mslh kt keluarge aku.
tlg laa, ayah, berbudi tu mmg baik, tp, manusia mcm tu mane boleh sgt berbudi.. silap2 suka2 putuskn saudara! krn harta, wang, huh duniawi ! tp, cmne kn? mmg fitrah manusia.
hurm .. Ya Allah , aku tahu semua ni dugaan.. aku harap sgt yg terbaik buat keluarga aku.
aku slalu fikir, kalau ayah aku xde, ayah aku pergi menyambut Illahi ke (kdg2 kite kne pk kematian sbb manusia akan pergi), atau pape ke, sape laa nk tlg aku n family aku?
AKU anak sulung.. adik2 ramai lg. 7 org kot adik beradik.. Amer , masih di ALAM . maybe dye dpt kurgkn beban family sbb dpt sponsorship dr AET . alhamdulillah :) . adik2 yg bwh2 aku ni, aku harap sgt dyowg blajo baik2. bg kesenangan kt family.
 mungkin skrg mcm2 dugaan kami lalui, mungkin Allah akan bg rezeki yg lain.. tu aku tahu, aku percaya.. Janji Allah itu pasti :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...