Friday, September 2, 2011

Siapalah KITA untuk MENGELUH?

Assalamualaikum :)
Saya bukanlah seorang yang sukakan kesedihan.
Fitrah manusia, sukakan kebahagiaan dalam kehidupan mereka bukan?
Jikalau saya tersenyum,tidak bermakna hati saya turut tersenyum dan ketawa.
Terkadang,sebuah senyuman dapat menutup rasa sedih didalam hati.
Tapi,apakah daya. Ujian demi ujian dihadapi.
Terkadang, tak kuat mengharungi.
Terkadang, rasa tersungkur,bangun kembali. Teruskan melangkah.
Terkadang, Air Mata ni sudah menjadi sebati buat diri ini.
Bukan ingin menunjukkan diri ini lemah dihadapanNYA.
Tapi, air mata ni hanyalah peneman diri.
Tapi, saya kuatkan semangat jua menghadapinya.
Saya tidak sanggup melihat ibu  saya mengalirkan air mata.
Biarlah saya menggantikan tempat ibu untuk menangis lagi.
Kerana, saya mahu ibu terus tabah dan kuat.
''Ma.. Jangan sedih..Along selalu disisi Ma''. 
Saya tidak berhenti berdoa, memohon,mengadu kepada Illahi.
Hanya Allah sahaja yang setia mendengar keluhan resah hati ini.
Hanya Allah sahaja yang  selayaknya mengetahui apa yang telah direcanakan olehNYA.
Ya Allah,jauhilah saya dari terus mengeluh apabila diterima musibah.
Sesungguhnya saya adalah golongan yang terpilih untuk menerimanya.
Cekalkan hatiku,berikanlah saya dan ibu saya kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini.
Semakin kuat diuji semakin bertambah kecintaan kami kepadaMU .
Saya pasrah,redha. Saya tidak akan berhenti mendoakan kebaikan ayah saya.
Baik buruknya ayah kita, siapalah kita untuk menghukum.
Semoga Ayah saya selalu diberi hidayah olehMU Ya Allah .



Air Mata bukanlah tanda kelemahan, tapi dijadikan
 oleh Sang Pencipta dgn seribu hikmah.


LA TAHZAN~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...